preloader

Audi si Dronele

illustrations illustrations illustrations illustrations illustrations illustrations illustrations
Audi si Dronele

Publicat in data: Jul 22, 2021 de catre Filip Dima

In articolul precedent am scos la lumina importanta si impactul dronelor privind noua revolutie industriala.

Dintr-o perspectiva de ansamblu am exemplificat atat tendintele, standardele, cat si metode de utilizare concrete.

Iata ca a venit timpul sa abordez si un exemplu ce a devenit realitate de peste 4 ani.

In cele ce vor urma, iti voi prezenta pe unul dintre promotorii si pionierii implemetarii acestei noi tehnologii in industria 4.0 .

Asa cum spune si titlul, este vorba despre colosul Audi.

Hai sa-I dam bataie….

Fabrica inteligentă reprezintă piesa de rezistență a Industriei 4.0, o structură unde echipamente de producție inteligente sunt conectate la Internet of Things, permițând niveluri de automatizare și control niciodată atinse în trecut.

Dotate cu capacități tehnologice și conectivitate, dronele sunt una din tehnologiile de ultimă oră încorporate în fabrica inteligentă, în stadii diverse ale proceselor. În acest moment, dronele nu sunt foarte utilizate în producție.

Hmm…este abia inceputul. Sa vezi ce urmeaza.

Potrivit Administrației Federale a Aviației (FAA), producția folosește numai 1.5% din piața SUA. Utilizările includ monitorizarea activelor, inspecția vizuală și inventarierea prin scanarea cipurilor RFID și a codurilor de bare.

Principalele motive pentru slaba utilizare a dronelor în producție sunt legate de complexitatea locului de muncă, problemele de securitatea muncii și legislația. Dronele trebuie să devină mai inteligente și mai sigure pentru a fi folosite operațiuni importante.

Te anunt ca se lucreaza intens in vederea optimizarii lor.

Cu toate acestea, deoarece potențialul lor este unul enorm iar tehnologia avansează, vom vedea din ce în ce mai multe drone integrate în procesul de producție.

Dronele pot fi utilizate în stadii variate ale proceselor industriale, de la descoperirea de resurse de materie primă, la manevrarea materialelor, transportul produselor, inspecții, monitorizarea calității, etc.

În depozite, dronele pot face inventarul prin folosirea codurilor de bare, a codurilor QR sau al tehnologiei de identificare prin radio-frecvență.

Acestea pot contribui la creșterea securității muncii prin îndeplinirea de sarcini dificile sau periculoase. Ele sunt mici și foarte manevrabile, deci pot ajunge în locuri greu accesibile pentru oameni.

Odată acolo, dronele pot executa sarcinile cerute: inspectarea echipamentului, repararea acestuia sau amestecul produselor chimice în situații care sunt periculoase pentru oameni.

UAV-urile pot detecta defecte ale componentelor pe linia de producție și raporta imediat sistemului de control sau managerului fabricii, evitând astfel oprirea liniei.

Mai mult, dacă un membru al personalului are nevoie urgentă de o piesă de schimb, o unealtă etc., dronele pot lua obiectul în cauză și îl pot livra, evitând astfel irosirea timpului în producție.

Ok, pana aici ai inteles cum sta treaba cu infrastructura, dar hai sa-ti prezint clar cum functioneaza intreg sistemul bazat pe aeronave fara pilot la bord. Citeste in continuare.

Producătorul auto german Audi este una din companiile care folosește tehnologii ale Industriei 4.0 cu succes în fabricile sale pentru a îmbunătăți fabrica și procesele de pe lanțul de aprovizionare. De asemenea, Audi a testat Tehnologia dronelor în fabrica sa de la Ingolstadt.

Au fost testate două tipuri de aplicații – transportul automat de piese în halele fabricii și reparațiile și mentenanța pe bază de camere video. Au fost utilizate dronele automate, cu abilitatea de a detecta obstacole și evita coliziunea.

Într-o fabrică de automobile tradițională, infrastructura de transport este foarte aglomerată și, de obicei, nu există spațiu pentru rute de transport suplimentare. Majoritatea pieselor necesare producerii în serie sunt transportate în locul dorit, la orele specificate, de vehiculele transportatoare care se deplasează la sol. Însă acest sistem are limitele sale: în cazul necesității urgente de a înlocui unele piese primite, transportarea noilor piese poate dura foarte mult timp. O alternativă mai rapidă, în acest caz, ar fi utilizarea dronelor care transportă bunurile pe o rută aeriană directă.

Folosirea dronelor pentru transportul automat de componente a fost testată de experți în logistică din uzine. La început de septembrie 2016, a fost lansată prima dronă pentru transportul de componente într-o fabrică Audi, efectuând zboruri test într-o zi în care nu se desfășurau activități de producție.

Ruta de test a dronei a fost definită în principal în linie dreaptă în hala de producție, incluzând o schimbare de direcție spre dreapta și două spre stânga. Dronele cu patru motoare, având elicele protejate din motive de siguranță, s-au deplasat cu succes pe rutele programate.

În aer liber, în condiții normale, cu un semnal GPS stabil, zborurile scurte ca acesta nu reprezintă o provocare tehnică semnificativă. Însă lucrurile stau altfel într-o fabrică automatizată unde se aplică reguli de siguranță stricte, iar departamentele implicate (de Logistică, Asamblare, Securitatea Muncii) au diferite exigențe în privința aprovizionării pe cale aeriană.

Primele teste și manevre de zbor au fost controlate prin telecomandă de piloți special antrenați în acest sens, ajutați de o tehnologie cu senzori inteligenți dezvoltată special pentru nevoile industriei de automobile. Desigur, potențialul dronelor constă, în mod clar, în folosirea lor automată. Vitezele de zbor ale dronelor au fost limitate, inițial, la 2,2 metri pe secundă, viteza convențională de deplasare a vehiculelor la sol.

Potrivit Audi, rezultatele testelor pilot au fost pozitive, deși există multe limite, cum ar fi durata bateriei și faptul că dronele nu pot manevra piese grele de tipul motoarelor sau altor componente de mari dimensiuni.

Audi nu intenționează să urmeze planul de a folosi drone în producție deoarece cadrul legal actual din Germania nu permite folosirea dronelor în zone închise de tipul halelor de producție. Dacă reglementările s-ar schimba, Audi ar avea în vedere reluarea proiectului.

Scenarii suplimentare pentru implementarea dronelor în fabricile Audi includ livrarea urgentă de piese de schimb pe liniile de producție, lucrări de mentenanță și service general, monitorizare cu ajutorul camerelor lor, ghidarea camioanelor în interiorul fabricii precum și transportul rapid de instrumente necesare urgent, precum defibrilatorul pentru acordarea de prim ajutor.

CONCLUZIE

Viitorul este acum!

Dronele transportă deja volanele dintr-un loc în altul, în timp ce angajații folosesc Vive și Google Glass pentru a citi instrucțiunile și a lucra mai repede. Intenția celor de la Audi este de a utiliza cea mai recentă tehnologie pentru a revoluționa procesul de fabricație a mașinilor. Acest concept de asamblare modulară va folosi roboți pentru a face cea mai mare parte a muncii, în timp ce oamenii supraveghează și gestionează sarcini creative.

Compania consideră că datele mari și robotica vor crește eficiența, chiar dacă ar putea lăsa mulți lucrători umani fără un loc de muncă. Prin utilizarea imprimării 3D, Audi a început să proceseze pulberi metalice, oțel tipărit și piese din aluminiu. Un LBRinline trece sub mașini și pune șuruburi în loc, salvând muncitorii de durerile de spate. Vehiculele ghidate automatizate cu scanere laser mută mărfurile din depozit pe linia de asamblare.

În câțiva ani, fabrica inteligentă Audi va stabili tendința si pentru alte fabrici de automobile, unde mașinile se ocupă de sarcini repetitive, scăzând timpul de fabricație.

Nu te speria. Asa cum ti-am sugerat si in articolul anterior, creativitatea si ingeniozitatea umana invinge AI-ul, chill.